Pedestrian classification in automotive radar systems.

Heuel, S.
Rohling, H.

Urban traffic is dangerous for all car drivers and especially for pedestrians. There are about 5000 fatalities on German streets every year, which is absolutely too much. Human beings have strong limitations in the ability to measure precisely the distance and the speed difference between cars, which is the reason for several accidents. Therefore, the European Union has called all car manufactureres to intensify their research activities in protecting vulnerable road users. An automotive radar sensor measures the target range and radial velocity very accurately and with high resolution even in multiple target situations and there is tremendous progress in 24 GHz radar sensor development. The objective of this paper is to protect vulnerable road users by a target recognition scheme in any urban scenario. One main objective is the difference between lateral moving vehicles and pedestrians in terms of feature extraction and classification. Therefore, a pedestrian detection procedure is additionally integrated into the 24 GHz automotive radar sensor.

Tłumaczenie polskie:

Ruch miejski jest niebezpieczny dla wszystkich kierowców, a zwłaszcza dla pieszych. Istnieje około 5000 ofiar śmiertelnych na niemieckich ulicach każdego roku, co jest absolutnie za dużo. Istoty ludzkie mają silne ograniczenia w możliwości pomiaru dokładnie odległość i różnica prędkości pomiędzy samochodami, co jest przyczyną wielu wypadków. Dlatego Unia Europejska wezwała wszystkie manufactureres samochodów do zintensyfikowania działań badawczych w zakresie ochrony niechronionych użytkowników dróg.Czujnik radarowy samochodowych mierzy docelowy przedział prędkości radialnej i bardzo dokładnie i wysokiej rozdzielczości, nawet w wielu sytuacjach docelowych i jest ogromny postęp w rozwoju 24 GHz czujnika radarowego.Celem niniejszej pracy jest ochrona zagrożonych użytkowników dróg przez system rozpoznawania docelowej w każdym miejskim scenariuszu. Jednym głównym celem jest różnica między bocznych ruchomych pojazdów i pieszych w zakresie ekstrakcji cech i klasyfikacji. Dlatego procedura wykrywania pieszych jest dodatkowo zintegrowany z 24 GHz czujnika samochodowego radaru.

Tapety na pulpit z kategorii Bez kategorii są dostępne w rodzielczościach ekranu:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *